perjantai 18. syyskuuta 2015

Reseptiä pukkaa, sano lääkäri tahi kokki

Tsau sano italialaine (koska edelleenkään en osaa sitä venäjää). Ootte varmaan nyt huomanneet mun ylikivanupeenmahtavan uuden bannerin (eli blogini yläreunan yleisilmeen), jonka teki HanskiWithLove ihan hyvää hyvyyttään! On kuulkaa melkoista, kun nuor immeinen osaa ja tekee melkein ohimennen noita, joihin meikäläinen - äs dainosoor- ikuna taipuis en. Tai ehkä se on, että nuoret ne just osaakin? Kun mun aikana opetettiin koulussakin sellaista kuin konekirjoitusta - valinnaisaineena - enkä sitte valinnu sitä (no älä, ette varmaan juu ole huomannukaan, koska mun näppäilytaitoni suorastaan kirkuu taitavuutta ja talenttia), joten olen niin omillani näissä näpsyttelyjutuissakin kuin voi olla. Mutta ny o (aika montaa) astetta komeempi aloitus ainakin blogi ulkonäölle, jotta ans kattoo mitä jatkossa tuleekaan tapahtuun. Aika hyvä sinänsä, että just kirjoitinkin siitä, että teknistä apua olis nin kiva saada ja sitähän tuli sitten. Elämä - miten sulla onkin aikaa hengailla just nyt tässä mun liki näin paljon! Liian paljon hyvvee on ihanoo , sanoo savolaenenki.

Mutta niinkun mä otsikossa lupasin, niin aattelin tulla taas esitteleen mun äärettömän kuuluisiks käyneitä neronleimauksiani *muahh*, vai miten se meni. Siis yleisön pyynnöstä huolimatta, tässä mun yhden päivän ruokavinkkini:
Täst lähetään ja sitten viä jauheliha.
Naperot tykkää syödä porkkanansa kokonaisina, joten niin tehkööt, mummon mamman ruokaa varten raastettiin porkkanat hitusiksi.

Samalla kun jauhelihat paistuu ja nauhamakaronit kiehuu, niin porkkanaraaste öljyn perään kattilaan, muutama kiepsautus ja tomaattisoosia päälle. Mausteita oman maun mukkaan: mulla valkosipulirouhetta ja mustapippuria.

Kokki tärisi nähtävästi jännityksestä, koska teki tätä ruokadokumenttia niin toheissaan että!

Siin ne sitten on, porkkanaton soosi ja porkkanallinen soosi. Laitoin pikkuripsun jauhelihaa myös porkkanaraaste-version sekaan, koska en mä nyt sentään mikään vegetaristi ole. Mutta ei se mikään pakko siellä ole, jotta voi jättää ilmankin jos meat is murder jonkun mielestä (hui, nyt mä aloin aatteleen tota).


Pasta kiehui kuus minuuttia ja sen aikaa meni kaiken muunkin valmistumiseen, joten ei ole kyllä mikään kauheen aikaa vievä homma mun mielestä. Aina sitä ei tietenkä viitti senkään vertaa, mutta silloin kun viittii, niin suosittelen!
 
Toisena päivänä tein muusipullia, kuten meidän eräskin lausahti. Hyvää oli sekin, eka muusi pitkään aikaan, kun on tullut syötyä vain noita uusia pottuja jotka ei muussaannu kunnolla. Muusiin käytettävän perunan pitää olla senverran jauhoinen lajike, että koko muusistakin tulee ihan itsellään sitä mitä onkin (eli muusia, olen niin asian ytimessä että selostus on melkoisen heikkoa, huomaan). Jos joutuu jotain perunaklönttejä vispaamaan, niin ei ihme jos menee vähän pieleen tai ei maistu (tai ulkonökö on liisterimäistä...) Kyllä, olen ikuinen perunapromoottori ja voisin höpöttää näistä auringonlaskuun, I can`t help myself...

Sitten tota tämä . Tapahtui siis eilen täällä meillä. Ja kyllä, olin kuin olinkin ehtinyt käymään vähän siellä ja täällä näine tuhkimokenkineni. Mites teillä? Onko mun tota ruskeeta crocsia näkyny?

Tää aamu onkin ollut sitten kaatosadetta, ukkosta (syyskuussa! Talking about mielenilmaisu...) ja koulukuskaamisia. Miehen työpäivä menee siinä, että ajelee ees taas Tampereelle ja käväsee siinä välissä duunissaan. Minä koitan olla provosoitumatta, vaikka just nyttenkin telkkarissa joku työntekijä kertoo työn(sä) olevan itsensä uhraamista jollekin (työnantajalle). M ä e n e h k ä k e s t ä o l l a h i l j a a .


9 kommenttia:

  1. Herkulliselta näyttää :) Mitäköhän sitä itse kokkaisia näin sateisena päivänä. Jotain hyvää ja piristävää :)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Maistuikin namilta :) Sadepäivänä pitää olla soppaa ja vastaleivottuja sämpylöitä :D Tai jotain! Ruoka piristää aina ;)

      Poista
  2. näyttää tosi herkulta kyllä :)! Sulla on niin ilonen ja rempseä kirjoitustyyli!

    VastaaPoista
  3. Ihania kunnon herkkuruokia :) ja toi banneri <3 kuin nenä päähän! :)

    VastaaPoista
  4. Hieno ja tyylikäs banneri :D :D Todellakin :D

    VastaaPoista
  5. Banneri on kyllä just hyvä! :)

    Mutta hei, mä olen tässä miettinyt uutta postaussarjaa omaan blogiini. Mua kiinnostaisi toteuttaa se vieraskynäperiaatteella, jos vain saisin jonkun kiinnostumaan/innostumaan ajatuksesta. Haluaisitko sinä olla yksi vieraskynäilijöistä? :) Jos, niin pistän sulle aiheeseen liittyen sähköpostia myöhemmin niin voidaan jutella lisää siitä.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Hei -kiitos! Ja tottakai kiinnostaa, kiitos kutsusta! Laita postia :)

      Poista
  6. voi ei,nuo kuvat vie kielen mennessään :P pasta-ruokaa en juur koskaa oo tehny siis pastasta nimen omaan...Makarooneista ja spagetista liianki usein :D

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Namnam! Mä käytän toisinaan niitä simpukanmuotoisia koska niihin kastike jää ihanasti sinne "kuppiin" :D

      Poista