maanantai 28. syyskuuta 2015

NYT LÄHTEE !!!

Nyt vois helposti luulla, että tässä on nyt jotain jäynää. Että nyt ne on sopineet, että ollaanpa kaikki niin kovin reipashenkisiä ja laitetaan ryönävuoret sileiks tälläsellä kampanjalla. Ehh. Mut -ei. Vaikka Napsahduksia-blogin Nadja energioineen saikin muhun puhallettua hönkää (kun kävin lukaseen sen postauksen tästä aiheesta just eikä melkein äsköttäin) , niin kyllä tää rojumäärä on mua häirinnyt jo pidempään ja jotenkin musta tuntuu, että mä tarttin nimenomaan jotain järeempää aseekseni, kuin sellaista kun kaikelle on paikkansa niin ei oo nii sotkustakaan ja shiiba shaaba. Mä tarttin sanan MINIMALISMI (jonka bongasin Napsahduksista) ja siihen mä nyt tuijotan kuin ne kolme gubbee joskus sitä tähteensä. Mää haluan että mun koti on minimalistinen ja piste (siis emmää halua että se on piste....).

Njoh. Jokainen joka meillä on käyny, niin tietää, ettei mun elinikä tuu ikinä riittää siihen lopputulokseen, mutta ainakin mää yritän ja pyrin ihan kauheesti ja sitte se mun tulos onkin jotain aivan mahtavaa. Mää nähkääs oon vähän semmonen rönsy sitten kun vauhtiin pääsen ja siinä sitte mulla olis sekä siistiä että vähän krumeluuriakin. Kaek voettas!
Mutta tota. Kun meillä tää on kyllä päässyt käsistä ja synnyttänyt jo ryönävuorien jälkeläispolviakin varmaan kuus pikkasen tälläin haastavampaa, kuin että sortteeraisin jotai lelusia vähän laatikosta vähemmäks tai semmosta. Kun meillä on tämmöstä:

Kyä on kaunis toistasataa vuotta vanha kaappi sulla siinä. Tai siellä. Meiän talon vaikein paikka, koska toi on tossa kulkuväylällä. Kaikki sitte kulkee ja laittaa tonne jotain jemmaan. Ettei pienet ja niin edelleen. Huoh.
Tälle ei taas ole mitään selitystä, paitti laiska talonfrouva. Siitä ei ole mitään haisuakaan, että miks ton pöydän alla on tommonen puukiekko. Koiratkin hengaa persoonilleen tyypillisesti täsä: Bruno (toi rasta-hippi-etu-tukka-eino) on ihan lunki vaikk kuin ois karseeta, Papu Pappanzeerus koittaa olla niinku ei oiskaan osa tätä laumaa. Vaikka se on kyllä meiän pahin matonryttääjä. Käyttää joskus useita minuutteja saadakseen neljämetrisen räsymaton yheks melkoseks myttyräks ja sitten se jo lähtee tekeen jotain muuta, kun kesti niin kauan se myttäämine. Että ihan on kyllä meiän koira vaikka mitä yrittäis muuta väittää!
Se ny lienee ihan selvää, että koska ylemmät kuvat niin tääkin kuva. Miä en kestä! Kiva ilme, nöyrimmät anteeksipyynnöt jälkipolvilta jo etukäteen.

Näin lepposa ilme on ny, kun laitan sen mun minimalismin alulle. Kaik on vaan yhtä pusipusia täst etteenpäin, paitti enste mun täytyy saada vähän raivoo että mää pystyn siivoon tehokkaasti.


Onneks evoluutioo tapahtuu kokoajan ja nää lapset on näin ihania, vaikka niitten äiti näyttääkin joltain hammaslääkärimainoksen uhrilta nyt vähintään.

Mentiin sitte höpsburgeriinki. Koska vaan oltiin niin sen arvoisia! Ja ette kyllä arvaa mitä sielläki tapahtu, meinaan saatiin elävää musiikkia kuunnella! Jostain syystä siä kokoontu isohko porukka semmosta seniorikansaa (anteeks ny toi onnahtava ilmaisu,, mutten viittiny sanoo että vanhannäkösiä ihmisiäkä) ja niilloli vissii jokku pileet. Yhtäkkiä joku herrasmiäs sitten ponkas pystyyn siä ja laulaa luritti muute hianolla äänellä jonku rakkauslaulun siä. Mää melkein itkin. Oikeesti. Meiän pojatki taputti ihan ilman käskemäti kun se oli lopettanu!
 
Ja kotimatkalla tullesa radiossa soi taas se biisi, mikä on tehty kuolleen näyttelijä Paul Walkerin muistolle ja mää en enää pystyny pirätteleen. Siis parkua. En ole viä ihan siinä vaiheesa että tommosen jälkeen tarttis housukki vaihtaa.
 
Mutta mää kuittaan maanantailta tähän, palaan ehkä suuren kierrätys-kokeiluni tiimoille huomisena, koska mun kuvamateriaalini on vanhasa puhelimesa, joka siis mäjähti rikki ittekseen perjantaina. Että pikkasen on semmosta sapotaasin makua mun mielestä täsä ny liikkeellä.

7 kommenttia:

  1. Jee hyvä sinä! <3 Mäkin ryhdyn tähän teidän innoittamana nyt ihan kunnolla! Vaatekaapit on katottu mutta kellari ja laatikot vaatii siistimistä :D

    VastaaPoista
  2. Toi teidän kaappi on vähän niin kuin mun keittiön lipasto. Pitäis siivotasen päälinen mutkumutku. Mistä siitä aloittais?

    VastaaPoista
  3. Minä_ei_kestä! Tätä_olla_nyt_joka_kanavalla! :D Mistä näitä lipastoja ja tavarakasoja oikein tulee?

    VastaaPoista
  4. Jes :D Aivan huippua, sinä ja nuo röykkiöt <3 Röykkiöt lähtee ja itse minimalismi jää ihanasti muikistelemaan teidän kauniiseen turhasta tavarasta tyhjennettyyn kotiin <3 :D :D
    Mä oon nyt oikeesti raivannu alakerrassa ja jos hullusti käy niin J raukka kompastuu yömyöhään työreissulta tullessaan noihin jätesäkkeihin meijän terassilla :D Ai että on tehokasta porukkaa!

    VastaaPoista
  5. Meillä tuon kaiken tavaran kerää keittiön pöytä, joka on ensimmäinen mikä osaa ko hdalle kun tullaan ulko-ovesta sisään.

    VastaaPoista
  6. Siitä se lähtee :D kierrätys kannattaa,saman tokasin just nadjalleki ;) Mullaki kirppis-kasa vaan kasvaa,toivotaan,ett kauppaki sit kävis ;)

    VastaaPoista
  7. HAH! Tosi upea kaappi.. siellä.. Meillä on KAIKKI keittiön tasot aina täynnä jotain! Jos ne siisteilen on keittiön PÖYTÄ täynnä niitä poistettuja kamoja ja sitten kun En tiedä mihin ne laittaisin on ne tasot taas täynnä kamaa😱 Minimalisti ei sovi minuun...

    VastaaPoista