perjantai 14. elokuuta 2015

Jotain ja jotain

Ihan ekana: mä kävin nyt sitten tärväämässä pehkoni vaaleammaksi. Kääk ja apua. Meinasin kyllä ensteks, että menikö keltaiseksi, mutta kai se ihan hyvä on. Kampaaja kyllä oli kauhuissaan, kun sanoin ettäpäänahkaa myöten sitten ne sörsselit niin että tuntuu *hih*, katotaas nyt auttaako tää melkein-omatekoinen-konsti tohon päänahkaan niinkuin muilla on kuulemma tehnyt.

Sitten näitä ruokakuvia meidän ruokalistalta. Kaikkea en ole mennyt muistamaan kuvata, enkä kyllä kaikkea ole viitsinytkään, niinkuin jotain riisipuuroa vaikka. Mutta jotain tässä tulee ja heti ekana ihan kauhuissani katson tota krhm suttuista pöydän pintaa... *viheltelee*:

Perunoita ja lihapullia! Meillä ei kastikkeista välitetä, joten syödään ihan näine hyvinemme.


Kyllä on kelmee annos, mutta oikeesti on tosi hyvää: kanakastiketta ja simpukkamakaronia! Ohjeen kastikkeeseen olen saanut muuten joskus todella monta vuotta sitten yhden blogituttavan kautta, kun syötti perhepäivähoitajana tätä lapsille.

Kanakastike:
kanana filettä maustamattomana 
(jos on kokonaiset fileet, niin pilko itse, muista ettet venytä "lihaa" leikatessasi ettei tule sitkeetä)

paista palasia pienissä erissä pannulla öljyssä, niin niihin tulee makua eikä ne ala kiehumaan pannulla
siirrä paistettu satsi aina toiselle pannulle tai kattilaan pienelle lämmölle, tursota siihen sekaan ruokakermaa ja ananaspalasia liemineen, niin että muodostavat kastikkeen liemen 
(käytän pieniä 15% ruokakermapurkkeja ja niitä yhtä monta kuin ananaspurkkejakin)

paistamisvaiheessa laita kanapalojen päälle rouhittua valkosipulia, mustapippuria myllystä, sekä suolaa


Tänään oli eilisiä perunoita paistettuna kuorineen ja eilisiä lihapullia, sekä vähän Kivikylän vanhanajan nakkia sekaan pilkottuna


Ja nyt tulloo ilimasta mainosta: kun mun edelliset kengät (sellaiset halpakaupan balleriinat, maksoi jotain ehkä kympin verran joskus vuosia sitten) halkesi lopulta pohjasta, niin ostin itselleni kengät. Kauheen helpolla en tähän puuhaan ryhtynyt, sillä molemmat niistä balleriinoista oli molemmin ulkosyrjin jo olleet riekaleina jonkin aikaa, kun olin niitä matkalaukkuihin sun muihin ovenrakoihin jättänyt jumiin ja vaan kiskonut reteesti irti sen kummemmin hellimättä, mutta kun se pohja halkesi ihan katkipoikki, niin uusiin kenkiin oli satsattava.Valitettavasti paikallinen Seppälä ei enää myy (edes niitä halpoja ja huonoja) kenkiä ja oli mietittävä joku muu paikka mistä popot hankkia. Mä siis inhoan kenkien ostamista, kulkisin paljain jaloin jokapaikassa jos ilkeis ja kehtais. Yhtään en laittas rahoja kenkiin ja siinä on sitten ollut sellainen puoli, että mies on väkisten ostanut mulle aina välillä jotkut kengät (kuten talvisaappaat, jotka on kieltämättä kyllä hyvät ja lämpimät).

Balleriinat on olleet mulle ihan taivohan lahja, koska en tykkää yhtään koroista ja kesällä lenkkarit on toisinaan hieman kuumat (ja rumat, vaikken mikään muotiluomus ole itsekään). No kas kummaa, miä bongasin nuo ylläolevat kengät Crocsin verkkokaupan alennsmyynnistä! Maksoi neljätoista euroa! Näillä mä meenkin sitten siihen talvikenkäkauteen asti!

Kyllä ilmoja piisaa! Tämmösessä säässä lähdin aamulla parturiin ennen yhdeksää. Ihan kuin kesä!

Ja niin. Mun elämä: milloin siitä tuli tämmöstä? 

Have a nice day!

P.s. Onneksi tänään on ollut ihan oukei päivä, se eilinen meni muutoin ihan hyvin, mutta illalla ajelin ees taas ja unohdin puolet päämääristä minne olin edes menossa. Kaikki tuli kuitenkin tehtyä, mutta aikaahan se vähän otti tolla taktiikalla... Tai mitä mä tätä päivää tässä kiittelemään vielä, iltahan voi tuoda tullessaan mitä tahhaan! *sitä ootellessa* Mukavaa viikonloppua kaikille!

7 kommenttia:

  1. Hei, niin hyvin sopii ihan blondi sulle <3 Bueno:) Ja vitsi ku hyvä löytö nuo crocksit!

    ps. Nälkähän tässä tulee, noita ruokia kattellessa, hyvännäköisiä :D

    Viikonloppuja teille <3

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Hei ja kiitti! Mä olin nuorempana ihan luonnostanikin blondi ja luonteeltani tietysti aina eeehhhhehhhe :D Mä olisin, jos voisin, ihan luomu luonteeltani, koska ajattelen kaiken sellaisen tukkahommelin olevan mulle itelleni ylimääräistä vaivaa ja sitähän ei laiska halua :D Mutta tosiaan päänahan psorin takia koitan nyt opetella käymään värjäyksissä.... saas kattoo, jouluna olen ihan hirveet kasvunrajat päässä satavarmana ja ihmiset huutaa iik ohi mennessään :D

      Hyviä viikonloppuja sinnekin teille! <3

      Poista
  2. emmääkää tykkää pitää kenkiä jos ei oo ihan pakko :D nuo sun ruoka-kuvat saa veden kielelle :P venäjää,se on mielenkiintoinen kieli muuten ;)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Me ollaankin Suvi niin samikset <3 Venäjä on mulle ihan hepreaa, hehhe, mutta tarvitsisin sitä töiden takia. Ans kattoo kuija käy!

      Poista
    2. älä välitä en mäkään osaa venäjää :D mutt kielenä se on tosi kaunis ;) Enemmän kiinnostais opiskella karjalan pakisemista....

      Poista
  3. Voi kampaamo <3 Ehkä joskus pääsen vielä sinne asti, joskus on pitkä matka, vaikkei oikeesti olis... mut on kyllä sulla jotenki tosi säteilevän kaunis kampaus, upea :) Mäkin vihaan kenkien ostoa, ja yritän kans vitkuttaa niin kauan ku mahdollista vanhoilla, viime vuonna oli pakko heittää talvikengät pois, kun vettä tursus aina sisään ja sukka oli märkä, ei hyvä. Viikonloppuja sinne <3

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Mä en kävis ikinä jos ei ole pakko. On ollut vuosia jolloin en ole käynyt missään partureissa saati kampaamoissa :D Kiitos vaan tosi paljon kehuista, vähän tuntuu itestä oudolta kun kaikkien huomio kiinnittyy nyt päähän :D Mutta kai se siitä taas latistuu :P Mun mies muuten meidän muutettua yhteen vei mut ekana kenkäkauppaan ja vaati että nyt hän ostaa mulle lenkkarit. Mää olin ihan että mitävarten, mullahan oli hyvät Niket jotka olin ostanut 11 vuotta aikaisemmin kesätyörahoilla :D:D :D Oikein hyvää viikonloppua sinnekin!!!! <3

      Poista