keskiviikko 10. kesäkuuta 2015

Miksi minä viihdyn maalla


Tästä käännytään meillepäin: ei haittaa ettei busseja näy eikä kuulu, pysäkki on siti hyvä olla!

 Tekemistä ja ihmettelemistä kaikille

 Syksy ei ole pelkkää kuraa

 Kotiranta käytettävissä

 Pihassa on näitä höpöturpia

 Kun sanotaan, että lapsilla on tilaa kirmata niin sitä tehdään myös

 Fifty shades of white

 Pukeutumiskoodi on helppo

 Omassa pihassa voi juhlia vaikka yöt läpeensä

 Ilo tulee siitä mitä ympärillä kasvaa

 Pimeä ei ole pelottava asia

 Kauneus on silmien edessä

 Ollaan ja koetaan yhdessä kaikki arjet ja pyhät

 Maiseman voi näkemisen lisäksi myös tuntea

 Nautinnot ovat ilmaisia mutta korvaamattomia

 Mistä se leipä tulloo?

 Ei kuule kysymystä "mitä mä tekisin"

Lähiruoka tarkkoittaa niin montaa askleta kuin on pottumaalle

 Säätila katsotaan ikkunasta eikä telkkarista tai tietokoneelta

 Jokainen aamu on omanlaisensa

 Poikkeusolosuhteet opettavat selviytymään

 Ihmisten ilmoille ei ole pakko lähteä vaikka liikkelle lähtiskin

Vuodenajat käy selviksi

Luonto on kaunis ja ihmeellinen

 Tän paremmin ei voi enää raikasta ilmaa keuhkoihinsa saada ja vielä kotiportilta suoraan

 Lenkille luontoon heti kotiovelta

Täällä saa rauhassa kulkea

Kuvat meiltä, vuosien varrelta. Miksi sinä viihdyt juuri siellä missä sinä asut?

10 kommenttia:

  1. Noiden kuvien ja tunnelmien takia mäkin viihdyn maalla, käymässä. :) Oon nähnyt sulta niitäkin kuvia, miksi en maalla kuitenkaan halua asua :D Tarraan kysymykseen ja kirjoitan oman, jos se on ok? :)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Ihana Sankari, just senkin takia mä vähän niin kuin muistuin itseänikin miks täällä (NYT) on niin ihanaa :D juu todellakin on ok, odotan innolla!!

      Poista
  2. Oooooooh miten upean ihana postaus!!! Mä niin rakastan maaseutua. Mun äidin sisko asuu maalla ja heillä oli siellä vuosia sitten ennenkuin EU direktiiveineen jyräs pikkumaatilat, niin ihan kiva 10 lehmän, parin ankan ja kanan lauma. Siellä mä "lomitin" ja nautin maaseudun hiljaisuudesta kesälomat.

    Meiän pikkukaupunkin on ihan kiva =)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kiitti ihana <3 Tosin mä nyt huomasin muutaman (taas) kirjoitusvirheen.... huoh.... enkä jaksa ees korjata, mä oon ihan hulttioks heittäytynyt :D Ja Yks kuvakin on muuten leiripäivältä eikä meidän pihasta mutta väliäkö tuollakaan.... Kuullostaa kivalta tuo tätilä!

      Poista
  3. Mekin asutaan maalla ja pakko sanoa, että viihdyn täällä paremmin kuin kaupungissa ikinä. Kaupungissa on aiempi eletty elämä, täällä kolmas kesä meneillään. Ja tykkään. Toki totuttelemista on ollut; esimerkiksi katuvalottomuudessa, mä olen ollut hieman arka pimeälle aina, mutta jotenkin täällä asuessaan siihenkin on kummasti siedättynyt eikä pimeä talo syysmyöhällä tunnu enää lainkaan pahalta tai pelottavalta. Rakastan täällä luonnonläheisyyttä ja maaseudun kauneutta. Rauhallisuutta, turvallisuutta. Sitä, että on pienet ympyrät ja että ihmiset tuntee toisensa; sekin luo turvallisuuden tunnetta. Viime kesänä Maalistyttö päätti lähteä eräänä varhaisena sunnuntaiaamuna polkemaan kohti kirkonkylää, koska oli kyllästynyt odottelemaan sitä kun aina sanottiin että syksyllä pääset päiväkerhoon. En tiedä, mitä kaupungissa olisi tapahtunut mutta täällä tyttö tunnettiin ja tuttu ihminen korjasikin hänet talteen, torui ja toi pyörineen kotiin. Eikä käynyt kuinkaan, mikä lie varjelus ollut matkassa, tuossa maantiellä kun kaahataan aivan hirveää vauhtia ja sinä aamuna vielä oli sakea sumukin. (Itkettää vieläkin.) Eli ympyröiden pienuudella ja ihmisten tuntemisella tarkoitan muunmuassa tuota; apua saa helposti ja sitä myös annetaan herkästi.

    Täällä mulla on sosiaalista elämää enemmän kuin kaupungissa ikinä. Pieneksi paikkakunnaksi täällä on tosi hyvät palvelut ja paljon aktiviteetteja myös perheen pienimmille, tosin sitä nyt ei tiedä milloin niistä karsitaan, mutta kuitenkin.

    Täällä ihmiset on jotenkin rennompia ja jollain tavalla... ei-niin-pinnallisia. Täällä ei tarvi yrittää olla yhtään mitään, täällä voi olla oma itsensä. Tunnen itseni täällä jotenkin vapaaksi ja kotoisaksi, olen tuntenut lähes alusta saakka, mikä on ollut vähän kummallista, koska aiempia kotejani en oikeastaan ole tuntenut kodeiksi. Täällä se "Tänne minä kuulun"- olo iski melkeimpä välittömästi.

    Tykkään siitä, että täällä on tilaa; niin talossa kuin pihallakin. Voi tehdä mitä lystää, milloin lystää ja miten lystää. Ei taatusti tule naapuri valittamaan että kuuluu meteliä tai että et sä nyt voi kuule leipoa/saunoa täällä keskellä yötä tai että ethän sä nyt voi istuttaa tuota puskaa tuohon. Pihapiiristä löytyy tekemistä, metsään on lyhyt matka ja ilmaisia aktiviteetteja on ihan käden ulottuvilla. Lähiruoka tarkoittaa meilläkin askellusta omalle pottumaalle (tosin ei just tänä vuonna) tai naapuriin, josta voidaan ostaa raakamaitoa, kananmunia, viiriäisenmunia ja sen sellaista. Tykkään jotenkin tuosta omavaraisuudestakin; että ihmiset ei täällä osta kaikkea kaupasta, mekään.

    Pitäisi tehdä tästä ihan erillinen postaus, kunhan saisin aikaiseksi.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Sä puit hienosti sanoiksi Janni sen miksi minunkin mielestäni pienten piirien kylissä asumisessa on ne hyvätkin puolet! Täytyy vaan osata kestää se että kaikki tiedetään, koska se luo juurikin sitä turvaa kun kaikki tiedetään <3 Aika hurja tapaus, mutta onneksi päätyi hyvin!!!

      Tee vaan postaus!1

      Poista
  4. aivan huippu-ihania kuvia ja muistoja vuosien varrelta :) mä asuin lapsuuteni maalla,mutt enää en osais asua. Jostain syystä vaan kaipaan ihmisiä ja elämää ympärilleni,myös kodin ulko-puolella. Siis sillai,ett voin olkkarin ikkunasta katsoessani huomata elämää tien toisella puolella...Siitä huolimatta,vaikka taajamassa asutaanki,ollaan voitu olla vapaasti just sellasia ku ollaan. Ja kaikki palvelut ovat kävely-matkan päässä,siitä tykkään..

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Mun yks kaveri kans sanoi että jos ei seinän takaa (rivitalo) kuuluis kolinaa niin hän ei kestäis :D Niin me ollaan onneksi kaikki erilaisia persoonia <3

      Poista
  5. Kauniia kuvia! <3 Jokaisessa asumismuodossa on varmaan ne omat hyvät ja huonot puolensa, niin kuin kaikessa muussakin... Itse olen joutunut kompromisseihin tyytymään oman asumispaikan valinnassa, mutta melko tyytyväinen olen silti; kaikkeen tottuu! :)

    VastaaPoista
  6. Oi miten ihana postus! Mä pian taas maalle! <3 <3 Ja nuo kuvat! <3

    VastaaPoista