torstai 18. kesäkuuta 2015

Juhannusvalmisteluja, eiku

Kiitos ja anteeksi! Lukijani tuntuvat olevan harvinaisen fiksua ja ymmärtäväistä porukkaa, kun vinkunapostauksenikin sai vain ymmärrystä osakseen, ootte te ihania! Oikeesti! Jotenkin heti helpottikin, kun tajusi, etten ehkä olekaan menettämässä järkeäni kun meitä on muitakin tässä samassa olotilaveneessä (tai sitten me kaikki ollaan menettämässä järkemme, eeh heh, mutta pysytellään porukassa niin on mukavampaa silloinkin). Kiitos siis jokaiselle siellä ja se anteeksi: kommentteihin vastaamiseni laahaa perässä, koska nippailen niitä kommentteja julkaistavaksi puhelimella millpoin missäkin ja kun sitten joskus (kuten nyt) avaan koneen ja voisin periaatteessa niihin ajatuksella vastailla, niin kokoajan on jottain häsläkkää täällä! Mutta jokaisen luen ja jokainen on tärkeä, myös jokainen uusi lukija on iloinen sykähdys sydämessä! Ja jokainen käyty kerta mun blogissakin on ilon aihe. En mä kalastele mitään lukijamääriä, mä kirjoittaisin tätä blogia ihan itseksenikin tasan varmasti, mutta jos joku on täällä käynyt ja lukenut ja jootain saanut mukaansa, niin onhan se iso asia. Tälläiselle pienelle ihmiselle. Itsekin käyn blogeissa vetämässä henkeä niin sanotusti syvään sisään. Aina en edes kommentoi todellakaan, koska en pysty enkä ehdi just sillä hetkellä (ja mun lukukertanikin saattaa kestää koko päivän, kun palaan jatkamaan siltä riviltä mihin ennen edellistä keskeytystä jäin! That`s my life...) mutta paljon saan ajateltavaa muiden ajatuksista ja arjen kuvauksista! Kirjoittelen kyllä vastauksia kommentteihin aina, joskus vähän viiveellä, joskus pikkäsen pidemmällä viiveellä...

Tälläistä tänään. Tuntui jopa ihan siedettävältä tällä kertaa tää paperipinkkojen selaaminen (koska niissä oli numeroiden lisäksi myös kirjaimia, eeeh hehhhhhe). Olen ilahtunut!

Mun toimistoapulaiseni! Sillä on astetta eksoottisempi lemmikki tossa käsittelyssään... (mun office siis on keskellä olkkaria, talking about avokonttori parhaimmillaan!)

Eilen napattu kukkakuva jättilaukasta meidän mualta. Tähän olis pitkä tarina tiedossa, kuinka näitä on vuosikausia yritetty kasvattaa ja aina joku ulkopuolinen tekijä (pieni lapsi, seuraava pieni lapsi, koira...) on ne nyppinyt irti ennen ihailua, mutta nyte oli semmoset aidat tehty niiden ympärille, jotta säily! Uurastus kannattaa, todellakin...

Tää pärpäke on kasvanut ja kehittynyt. On kiltti ja rauhallinen, vaikka onkin vielä pentu! Uskoo kyllä, kun sanotaan, ei ole mikään pököpää. Läksi ekalle karkureissullekin meidän portista isomman koiran perässä, mutta tuli sadan metrin jälkeen takaisin kun koti-ikävä vissiin iski *muah*!

Toimistoni väkeä, näin mielenkiintoista täällä on, että villisikakin kaatuu. Mun muffeni*sydän*!

Eilennä oli välillä nättiäkin, vaikka aika tuuli kävikin! istuskelin tossa hetken ihailemassa puutarhaa...  vai olikohan se niin että suunnittelemassa. Öhh. Kaunis toi kränä ruukku meinaan tossa etualalla...

Sanoinks mä jotain tuulesta?  Joo oli ja kävi. Poikain uimakoulut oli eilen viimosen kerran ja me kulutettiin sillä aikaa aikaamme jalkkiskentällä.



Nyt on keli luvatun harmaa ja mä mietin juhannustekemisiä. Siivotakin pitäis vähän, kun ei ikinä tiedä kuka tulee saunomaan! Meilloli tänä vuonna tehtävien jako ja mies hoitaa ohjelman järjestämisen (pelejä ja leikkejä kaikille suoritettaviksi) ja minä sapuskat as always. Helppo nakki!

Mieluisaa torstaita teille, mä täss teen vielä parit analyysit ja meen sen jälkeen tuottamaan tuskaa kanssakauppailijoille. Olen antanut itseni bongata jo kahdet eri kauhistelut sosiaalisessa mediassa, kuinka ihmiset hamstraa ruokia juhannukseksi, että luuleeko ne että tulee maailmanloppu! Voi jösseksen pössikset, ette ole nähneet vielä mitään. Ja kyllä, me tosiaan luullaan, että maailmanloppu tulee.  Ja kun ei ole sitä viiden leivän ja kahden kalan heppua näkynyt, niin meillä tarvitaan ihan oikeasti soppaa ja särvintä kansalle, jotta jaksetaan olla ja elää. Enkä todellakaan pyydä sitä keneltäkään anteeksi. Sori nyt vaan siitäkin sitten *virn*!

6 kommenttia:

  1. Villisika kaatuu.. ;) ;) ;)
    Siinä tän paskan aamun pelastus, josp se tästä iloks alkaa.
    Ja sit mäkin haluun tuollaiset laihat jalat!
    Ja sit loppuun vielä juhannusvitsi
    Mies tapettiin Tyrväällä. Ai millä???
    Hahahahahahh
    Tyrviksellä ei siis edelleenkään ota tuo väsymisen taso laantuakseen,
    Saattaapi sen näistä jutuista huomata...

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Voi Tyrvis <3 :D sä oot aina niin ihana! Toi Tyrväällä-vitsi on aika hyvä ollakseen jo vanha ja kulunut ääääh hähhäh... Mua muuten on alkanut naurattaan erikseen tän seudun jutut nykyään sun takias, kun täällä on Tyrvis-turnaus, Tyrvisliiga (jalkapalloa) jne. Ettet mikään turha oo lainkaan :D Jaksuja sulle sinne "turnauksiin" , väsymys persiistä!!! Mutta kyllä se tästä kun tää surkee kesä muuttuu surkeeks syksyks niin taas jaksaa ...;)

      Poista
  2. Mulla oli kans niin kovin järkevää/tärkeää sanottavaa eilen, mut ku en saanu heti auki sanaista arkkuani, niin unohtu, mut jotenki tähän tyyliin se kuului(s): siis toi "järkensä" menettämisen pelko voi liittyä tähän kesään ja nk. lomaan, kun on tätä aikaa funtsia näitä juttuja, kuten mikä se minun paikkani onkaan universumissa tai oliko mulla sittenkään enää mitään saavutettavaa, kun kaikki mitä ajattelin/toivoin joskus saavuttavani, onkin jo saavutettu... Seuraava etappi on? Ja sitten meinasin et voisi perustaa sellaisen "mitä sitä elämällään tekis"-kerhon, jossa siis pohdittais, mitä sitä elämällään tekis. Fiksua!

    Älä huoli ilmoista, se on luvannu tällaista samanlaista koko kesäks...(?) Me mennään kauppaan vasta huomenna, ku siellä ei ole enää ketään, jotka ihmettelis... heh!

    Ihanaa juhannuksen aaton aattoa :D

    VastaaPoista
  3. Onks oikeesti tyrvis-turnaus ;)
    Ou jee!
    Ääk, mä nyt täysin tietämättäni oon käyttänyt jonkun muun keksimää nimeä.
    Mutta kyllä tuo Tyrvää on vaan edelleen mun mielestä NIIN hauska nimi.

    VastaaPoista
  4. melkoista menoa ja meininkiä....mää en kerkii ees kuvata sitä hulivili-arkea tuolla vauhilla mitä sinä ;) ja lukiessani läpsin käsiä ilmassa,juhannuksen halvat hullun huvit ;) ai miks? hyttysiä pyydystän tekemisen puutteesta...täysinäisiä massuja ja iloista mieltä juhannuksen viettäjille,mulla kaikki vielä kaupassa...

    VastaaPoista
  5. Mä käyn kaikki sun jutut katsomassa, mutta se kommentointi... Ja mun yks käynti on helposti kymmenen :D

    Toi kaupassa käynti on kyllä sellanen juttu...Jokainen reissu on maailmanloppuun varautumista. Meidän juhannusostoksia tosin varmasti taivasteltiin eri syistä kuin yleensä, kun oli vaan näkkäriä, kuivapussiruokaa ja miljoonaa erilaista keksiä... ja kerrankin vaan kaks kassia kahden kärryllisen sijaan :D

    VastaaPoista