perjantai 17. huhtikuuta 2015

Moikka taas täältä meiltä!


Oon täs taas miettinyt. Että mua pikkasen häiritsee jotkut asiat. Esimerkiks niinkun ihmiset, jotka valittaa jostain asiasta, vaikka että joku maksaa (liian) paljon. Sitten kun niille ehdottaa edullisempia vastaavia vaihtoehtoja, niin ne ei niinkun käy, koska pääasia oli se valittaminen eikä ongelman ratkaiseminen. Tää on siis sellanen luonteenpiirre, joka saa mut ihan täydellisesti hieromaan kämmenillä päätäni ja miettimään että joko sanon, joko, sanonko, vai juoksenko ensin kaivoon. Ehhh.


Sitten mua häiritsee ihmiset, joittenka mielestä ihmisten rahallinen rikkaus (tai köyhyys) riippuu siitä mihinkä sen rahan laitat. Siis jos sulla on viissataa ja mulla viissataa ja mää ostan sillä vaikka lapselleni viulun ja sää käytät sen röökiin ja kaljaan, niin mää oon rikas perkele ja sää oot niinkun sorrettu vähävarainen.


Sitten mua häiritsee ihan hirveen paljon kaikki mainokset jotka markkinoi tuotteita ihan kummallisin sanakääntein. Esimerkiks vessapaperipakkauksessa lukee pehmeä ja luotettava. Niin, onhan se hyvä, että voin luottaa mun vessapaperiini, mutta silti. Mä haluan että mun ystävä on luotettava. Ja että mun autoni on luotettava. En halua yhdistää edellämainittuja luonteenpiirteitä tarvikkeeseen jolle näytän takapuoltani joka päivä. Kiitos! Vähän mua häiritsee esimerkiks tiskiainekin, jossa on muka ainetta joka kosteuttaa ja hellii sun käsiäs. Juu okei, mää ymmärrän kyllä mitä sillä ajetaan takaa,mutta hei kamoon! Mä saan vilunväreitä, kun mää mietin kosteutettuja ja helliä maitolasejani. En halua, että ne on silkinpehmoiset, mä haluan että ne on puhtaat ja kliinisen aineettomat.

 Tää on harmaata aluetta. Pyykinpesuaine jossa on Aloe Veraa, jonka taas yhdistän just kaikkeen tekee-hyvää-sun-iholle ja sisäelimilles , on siinä ja siinä. Ostin nyt kuitenkin, kun oli tarjouksessa JA huom huom hox hox: kun julkisesti kerroin että en ole nestemäisiä pesuaineita käyttännä, mutta lupasin kokeilla. Täss se nyt on ja kokeilin. No ei huono *myöntää hän*!


Kaikkeist eniten mua häiritsee oma päättämättömyyteni tän huushollin suhteen! Kaikessa muussa mää elämässäni oon niin kartalla kokoajan, mutta tää sisustaminen! Kuinka voi olla niin vaikeeta!? Ja mä tarkoitan sisustamisella sitä, että edes itte viihtyisin, en todellakaan halua mitään trendin mukaan tehtyjä huoneita meille. Osa huushollista onkin just niinkun mie tykkään, mutta osa taas ei. Ja ei, mä en edelleenkään ole saanut eteistä etenemään, enkä kyllä sitä saakelin leikkihuonettakaan.

Mutta peili meni seinälle. Se on ollut tääl reippahasti vuoden päivät oottelemas, että josko päättäsin mille seinälle sen ripustan. No päätin. Ja ei mennyt edes keskelle!

Muita uutisia:
koira karkas mutta löydettiin se (tai se löysi takasi kotiin)
pikkaisin poika on kääntänyt koiran kupit ainakin kuus kertaa ympäri
on myös kaatanut koiran pipanat vesikippoon 
on heitellyt yläkerran rappusia alas kaikkea tavaraa
oon pessyt lattioita
oon pessyt pyykkiä
oon siivonnut auton
oon käryttänyt koko talon täyteen savua kun keitin vähän kasvissosekeittoa
jonka jälkeen mies tarkisti kaikki palohälyttimet

Oon myös lupautunut kyläseuran kokoukseen
ostanut simaa
ostanut substralia
käynyt kafeteeriassa
todennut olevani neljän jalkapalloilevan pojan äiti.

Nyt
katson auringonlaskua joelle (ikkunasta)
kuuntelen musiikkia 
menen kohta saunaan
ja huomenna Tampereelle.

Sää, just sinä, siinä: moi!

8 kommenttia:

  1. Juu, kyllä olit taas löytäny niin oikeet ärsytyksen aiheet. Olet fiksu nainen. Ja noi koiran nappulat, tai siis meillä kutsutaan papanat, joutuu meilläkin lähes päivittäin vesikuppiin. Ja zorro kun ei niitä liotettuna suostu syömään, vaan rouskuttaa kuivana, niin tuo erähän menee sitten sitä myöten hävikin piikkiin......
    Aurinkoista viikonloppua teille ♡

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Moikka Marjaana ja kiitos nyt vaan :) Papanoita nuo meilläkin itseasiassa on, kirjoitin näköjään että pipanat :D *voi elämä* ja ei syö meilläkään liotettuina! Ja se on sitten niin sotkeevaa liisterimössölientä mitä siitä muotoutuu, kun sen soosin jonnekin kaataa (muksu) ja unohtaa ajoissa siivota (äite). Kivettyy kamalaks karstaks, kuten varmaan tiedät :) Aurinkoista viikonloppua teillekin <3 Ihana toi Zorro, mä niin nään sillä sen naamarinkin päässä....

      Poista
  2. Vastaukset
    1. Oi kiitos Miia! Taannoin sen meille raahasin tuolta Illosta vanhan tavaran liikkeestä :)

      Poista
  3. Ihan hyviä häiritsevyyksiä oot kyllä löytänyt. Eipä etene sisustukset täälläkään. Eteinenkin on taas ihan luonnontilassaan.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Jotenkin lohduttavaa kuulla! Paitsi että sä viet nyt multa kaiken motivaation, kun mun takaraivossa kato on kokoajan ollut se sun järjestetty eteinen! :D

      Poista
  4. teillä on ihanan, kauniin kodikasta! Tykkään tosi paljon sun sisustus tyylistä! Ihailen "salaa" kuvien lomasta teidän kotia. <3

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. No oi kiitos <3 Jopas pomppas :D Mä oon aina aatellut että tuttavilla on ihan erilaiset kodit, että kukaan muu ei ymmärrä tätä mun "tyyliä" :D

      Poista