tiistai 14. huhtikuuta 2015

Minä olen oikea nainen - #OIKEANAINEN

http://blogit.kaksplus.fi/blogi/landemutsi/mina-olen-oikea-nainen-3/  eli Landemutsihan se heitti mua haasteella kertoa naiseudestani. Haasteen on laittanut alulle Iina omassa blogissaan: http://butimahumannotasandwich.indiedays.com/2015/04/10/mina-olen-oikea-nainen/ 

"Ottakaa kuva itsestänne, postatkaa se tekstin kanssa tai ilman blogiin tai somekanaviin hashtagilla #OIKEANAINEN. Näytetään medialle miltä näyttää oikea nainen, koska jokainen nainen on oikea nainen."



Mun naiseuteni on oikeastaan aina ollut minulle päivänselvä asia, mutta toisaalta ehkä ympäröivälle maailmalle ei. Olen harrastanut ammuntaa, urheillut aina paljon voimalajeja, ollut aikoinani ainoa tyttö kamppailulajiakin treenaamassa näillä seuduilla.  En ole koskaan kyseenalaistanut sitä voisinko niin tehdä naisena, voisinko niin olla naisena, olenko silti nainen. Vaikka olen leveä kuin se kuuluisa ladon ovi ja pukeudun mieluiten kaikkeen mukavaa ja käytännölliseen, niin silti en ole ajatellut itseäni koskaan millään tavalla vähemmän naiselliseksi tai vähemmän naiseksi. Minä olen ajatellut, että naiseus on asia joksi vain satuin syntymään ja teen siitä omannäköiseni. Koskaan en ole kokenut median tai muun maailman paineita itsessäni, että minun pitäisi muuttua joksikin jota pidettäisiin enemmän naisellisena. En ole kokenut, koska olen ympäröinyt itseni läpi elämäni ihmisillä, jotka ovat viisaita katsomaan ihmistä ihmisenä, eikä ulkonäöllisenä valmisteena. Kouluaikaiset kaverini, aikuisuuden ystäväni, kaikki mieheni.


Ennenkaikkea naisena oleminen on minulle äitiyttä (sekä fyysisesti että psyykkisesti) ja siksi halusin tähän kuvan joka kyllä kertoo kaiken (Kuva Tyrvään Sanomat -lehdestä, kuopuksen ollessa kaksi päivää ja ollessamme juuri kotiutumassa sairaalasta):


Oikeasti haluaisin tuoda myös esille itsestäni tätä ylläolevaa, että olen vahva nainen. Jaksan ja pystyn. Haluan että se näkyy naapuripitäjään asti! 

Sellainen nainen minä olen. Kannan hevosille reippaana vesiämpäreitä, heilutan kymmenkiloista kahvakuulaa, jaksan potkaista toistoa toiston perään vastustajan päätä korkeammalle ja pyyhin hikeä omaan hihansuuhun ennen jatkamista (ja varmaan räkäisisin ylimääräiset poskesta pois jos treenit olis jossain muualla kuin sisätiloissa).

Minä en käytä rakennekynsiä, en pushappeja, en tee yhtään mitään muokatakseni vartaloani jonkun näköiseksi - minulle merkitsee se mitä siellä minussa on sisällä. Nahan sisäpuolella mieluiten lihaksia ja pään sisäpuolella ajatuksia. Minulle ei myöskään yhtään kukaan ihminen merkitse mitään sen perusteella miltä hän näyttää tai ei näytä. Jokainen nainen on ihana kantaessaan itsensä ylpeänä!

Naiseus mahdollistaa minulle sen, että olen saanut olla raskaana ja synnyttää ja pidän niitä asioita elämääni ehkä eniten muuttaneina, vaikka sen hyvin luonnollisena olenkin kokenut alusta asti. Muuten minä olen minä, nainen, äiti, vaimo, ystävä, ihminen. Iso, rohmu, kovaääninen ja nopea. Juuri #OIKEANAINEN.

Haluatko sinä kertoa minkälainen oikeanlainen nainen sinä olet? Tee se ihmeessä!



7 kommenttia:

  1. Ajatuksesi naiseudesta ovat samanlaisia kuin minullakin. Olen aina ollut vähän sellainen "poikatyttö". Sovin paremmin porukkaan jossa on enemmän miehiä kuin naisista koostuvaan "kanalaumaan". Anteeksi ilmaisuni! Olen aina sanonut, että olisin mieluummin joka paikassa ainoa nainen, kuin se että olisin naisporukassa. Silti tykkään pukeutua korkkareihin ja mekkoihin, mutta meikkaaminenkaan ei ole minulle joka päivä tarpeellista. Poikien äitinä olen myös aina saanut olla vähän sellainen reippaampi nainen.
    Ollaan ylpeitä siitä, että olemme naisia!

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Ihana Sari, ei tarvi pyytää anteeksi, koska olen ihan samanlainen :D Oikeastaan vasta ihan nyt olen löytänyt tapani olla myös naisporukassa, kunhan se porukka on siis muodostuu kaltaisistani eukoista <3 Mulla toi mekkoasia on vielä vähän hakusessa, koska aina kaiholla katselen kuinka ihmiset on jotenkin niin huolettoman rentoja ja hillittyjä niissä mekoissaan ja mä sotkeudun niiden kans johonkin kaupan ulko-oveen tai muuhun vähemmän hillittyyn :D

      Poista
  2. Sulla on ihana blogi!
    Kivoja, ajatuksia herättäviä kirjoituksia
    Ja nyt minua ilostutti tuo Tyrvään sanomat
    :)
    Tiedän, aivan pönttöä kommentoida tälläistä, mutta tyrvään sanomat kuulostaa
    Niin hauskalta.
    Vähän kuin kuplis suussa!
    T: varmaan vähän liian kauan imurointia ja kuravatteiden raivuuta harrastanut kuuden äitee

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Hei, kiitos todella ihastuttavasta kommentista! Ja mä ainakin sain ihanat naurut tuosta tyrväänsanomat- analyysistäsi joten noita lisää, anna tulla vaan :D You made my day! Koita kestää!

      Poista
  3. :D oi mikä kuva <3 juurikin oikein huokuu naiseutta!rakkautta!hellyyttä! :) :) ihana!!!!!!!!!!!!!!!!! ja oot juurikin ihanainen oikeanainen!!!!! ;)

    VastaaPoista
  4. Ihana kuva! Eihän tosta muuta voi tulla mieleen, kuin nainen - oikea sellainen :) Pitää ehdottomasti tehdä tämä itsekin jossain välissä.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kiitos Janni :) Ja tee ihmeessä, tulen varmasti lukemaan! Kiitos kommentista!

      Poista