perjantai 10. huhtikuuta 2015

..ja jatketaas sujuvasti siitä mihin viimeks jäätiin!

 Tännehän paukkas hirveetön myrsky heti kun viimeks linjoilta läksin. Sähköt meni ja meillä oli erityisen hauskaa (jaa oli vai, mullakin vai) kun koitettiin kehitellä kaikkea tekemistä kokoajan miettimättä sähköä. Ja joku nyt aattelee heti syyttävällä sormella, että niin sitä ollaan koneajassa eikä lapset osaa muutoin leikkiäkään palikalla ja ämpärillä Hui hai! Se olin MINÄ jolla oli vaikeuksia, koska IMURI ei toiminut, PYYKKIKONE ei toiminut, TISKIKONE ei toiminut.... eikä kahvinkeitin. Eikä hella! No sitä varten meillä on kyllä puuhella, mutta se ei nyt kuulunut mun ensteks kymmenenteen suunnitelmaani. Mutta järisyttävät vierotusoireet oli mulla kun en voinut huushollata! Vähän sitten lakaisin harjalla lattioita ohimennessäni...

 Näillä puisilla muistipelilaatoilla ja kuvassa näkyvillä domino.laatoilla meidän pojat on tykänneet leikkiä, siis muutakin kuin pelailla. kivoja ovat! WWF:n tuotteita ja meille tullut jostain lahjapaketista. Suosittelen! Mulla on asianmukainen pelihirmuilme kuvassa, koska olen aina vähän liiankin tohkeissani pelailemassa *heh*!

 Ja pitihän mun nyt monen monituisen tunnin sähkökatkos jollain kivalla kuitata ja kun hain poikia koulusta, niin arvatkaa mikä riemu iski, kun sanoin että haettaisko pizzat. Haettiin! Ja oli vielä joku lounastarjous Kotipizzassa siihen aikaan ja saatiin juomat kaupanpäälle *jiihaa*!

 Sitten tota torstaina mulle kävi hassu juttu. Mä nimittäin kattokaas kun lykkäsin llohen ermeineen uuniin ja siinähän on parisen tuntia se kypsymis aika. Ihan liian kauan mun ylikierroksilla käyville muistisoluilleni ja mähän vetäisin jauhelihakeitot pöytään! Siis tein! Sopan! Ja iskin lautasille jäähtymään ja vasta sitten huomasin, että mitäs mulla tuolla uunissa onkaan.... No sitten oli ruokaa ainakin *virn*. Ja tästä syystä ylläoleva annos näyttää kovin kelmeeltä , koska se on niinkuin välipala... Juu ihan hyvin voi syödä perunaa välipalalla! (Eiksmuka?)

 Mä rakastan aamuja, sitten kun ne on niinkuin käynnissä. Se hetki sängyssä, kun on lämmintä ja unista ja väsynyttä ja vilposta, niin ei juurkaan kuulu top kymppiin nousta siittä ylös ja lähteä vielä pihalle. Mutta kun siellä pihalla sitten on, niin ai pojat kun on nannaa!! Aamuaurinko, lintujen satapäinen sirkutus, ihana rauha.... voi AAH!  Kuvasta näkyy muuten hevosten taustalta meidän vaalea talo. Noin pitkä matka on kotoota tallille siis.

 Pikkasen vinksahtanut talliakka vissiin? Tän nimi on tietysti "jaksaa jaksaa"! Lähinnä sitä jaksamista haetaan, kun on mennyt puolenyön jälkeen viimeisistä pyykkihommista nukkumaan. Että pitkät on työvuorot olleet tällä viikolla, mutta nopeeta on aikakin mennyt siinä tehdessä.

 Rouva lähtee nyt vaan sinne kauppaan ja lopettaa selfieitten näpsimisen. Vaikka kuija olis hieno huivikin oikein kaulaan kiedottu...

 Tää pöppiäinen on vähän lämmin tällä hetkellä. Iloinen ja ihana, mutta lämmin. Pikkasen siis kipeä, mutta kyllä se siittä!

 Käytiin Vaasan leipomonmyymälässä ostoksilla ja hullaannuin aamunälässäni kaikkeen tarjouksissa oleviin, eli siis kaikkeen. Siellä siis tuoksukin niin hyvältä!! Noi on donitsipalloja ja niitä sai viis pakkausta muistaakseni kahdella ja puolella eurolla, yhteensä! (ja yhdessä pakkauksessa on jotain kymmenenkö?). Oli makkeetahyvvää, vaikken niin ältsän makiasta tykkääkään, mutta mää niin olin sen ansainnut!  Maistu eetvarttimaiselta kahveen kans kuulkaa!

Tää poseeras näin hienosti, mun ihanani. Kaik on olleet kilttejä tämänKIN viikon ja mä niin oon ylpee mun lapsista, kun näin tarpeen tullen hommat pelaa ja pienempien hampaita pestään ihan ilman pyytämistä. Ihanat!

Nyt sitten vielä tallihommat ja ilta vois alkaa munkin osalta. Isoin poika oli muuten tänään Tampereen Yrityskylässä koulusta ja oli ihan täpinöissään päivästä. He siis työskentelivät eri ammateissa siellä ( mun poika oli Yleisradion uutispäällikkö) ja sai siitä palkkaa jolla ostivat sit lounasta jne. Kurkatkaa linkin takaa lisää jos haluatte! Onko muiden kuudesluokkalaiset olleet yrityskylissä? Hubaa perjantaita ihn jokaikiselle!! Koitan illansuussa tahi viikonoppuna vastailla kommentteihin, kun nyt on pikkupoju kiivennyt syliin <3

4 kommenttia:

  1. Hei teillä on siis oikeesti omia hevosia? Voi ei miten kateelliseksi tulinkaan ;) ottaisitko mut parin viikon lomalle? :D:D t. niin maailman hevoshulluin

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Joo Salla :D Ja tervetuloa! Vaikka loppuvuodeks :D Enimmillään meillä on ollut 7 hevosta + poni täällä kotona ja maailmalla vielä loput , meillä on siis ollut ravureita ja kuvasta toinen on vanha eläkeläismammaravuri ja toinen eläkeläispuoliverinen, plikkain ratsu siis. Sekin on vaan jo senverta iäkäs että sillä pullahevostellaan enää. Poni on sitkeä kuin mikä ja ei varmaan ikinä koe olevansa eläkeläinen *oumaigaad, mä naen itteni ikivanhana mummonakin kärräämäs heinää sille ponille*!

      Hevot kotona on ihan ok juttu jos on tiedossa väkeä joka paikkaa tarpeen tullen niiden hoidossa. Meillä onneks esikoinen (yli 20v jo) osaa homman ja mun ystäväpiiristä puolet on hevosihmisiä että tarvittaessa nekin tulee hätiin. Meinaan maailman kamalinta on, että olet jossain kahdensadan kilometrin päässä ja joku soittaa että meneeks teidän hevoset tuolla tiellä/ katoin että teidän aita on kaatunut/ joku teidän hevonen makaa tossa laitumella ketarat oikosenaan/tms. Onneks siis ei ole meillä sattunut kopkopkop mitään kamalampia mutta ollen itse ollut kyllä muutamatkin kerrat metsästämässä muiden karanneita kavioeläimiä just silloin kun isäntäväki on poissa. Kerrankin oli yheltä lähtenyt tallista! Ovi jotenkin auennut ja eikun pihalle käppäilee vaan :D Meidän juoksi kerran seitsemän hevosen lauma kaurapeltoon.... onneks oltiin kotona ja nähtiin ikkunasta! Hevoselämä on hulluutta, mutta ihanaa sellaista (paitsi kurakelillä ja pimeällä ja kipeiden hevosten kans). <3

      Poista
  2. Juu kyllä tuon huomaa, miten me sitä sähköä kaikkeen tarvitsemme. Täällä ei onneksi ollut sähkökatkoja, mutta töissä oli tehty jotain isoja päivityksiä ja laitettu jotain kiinni väärin päin, joten kaksi päivää meni ilman että saatiin koneita käyttöön. Onneksi minulla oli kannettava ja siihen matkakortti, niin pääsin tekemään töitä. Kahden päivän istuminen tyhjän panttina olisi ollut tylsää.
    Mä heräsin tänään 5.28 kun linnut piti sellaista "he*****n" konserttia ettei enää saanut nukutuksi. Ei tarvinnut edes herätyskelloa, kun luontokello soi! Mun mielestä voisivat kuherrella hiukan myöhemmin.
    Nuo yrityskylät on tosi hienoja. Olen lukenut niistä, mutta omat lapset eivät ole päässeet käymään.
    Mukavaa viikkoa!

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Ääh, sähkö on kyllä tosi tarpeellista, ärsyttäviä noi tommoset! Joo voihan linnut! Mä niin ymmärrän sua! Ihme ettei taannoin mökkinaapurit soittanu poliiseja kun oli just tullut vauva sinä keväänä ja lämmin (kuuma) yö ja mulla ikkuna makkarissa raollaan. Ja eikös jotkut yölinnut sirkuta siinä sitten koko yön! Mä hiukan huusin niille (linnuille) siitä ikkunasta hormonihuuruissani :D :D :D Mukavaa viikkoa sinnekin!

      Poista