tiistai 31. maaliskuuta 2015

Äitimyytti nousuun!

Puistatti, kun näin lehdessä otsikon äitimyytin murtumisesta. Mä en ymmärrä. Kaikki vedetään alas.

Mitä se äitimyytti sitten pitää sisällään - mun mielestä? No että on omille lapsilleen se paras äiti. Melkein kaikki onkin! Ja mitäs pahaa siinä on? Aina pitäis olla ruoskimassa itseään, että no surkea mä nyt kuitenkin olen. Pitää tehdä kokonaisia teemoja siitä aiheesta kuinka ollaan olevinaan huonoja. Kutut sitä kuitenkaan kukaan itsestään niin ajattelee. Koska jos mä menisin sanoon yhdellekin (niin kirjoittavalle/sanovalle), että tiätkö ootpa sä surkee mutsi, niin helkatti mikä puolustus purskahtais ilmoille. Että tekopyhinä ollaan olevinaan vaan. Tosi todenperäistä.

Olen ennenkin kyllä kirjoittanut tästä aiheesta, mutta kunhan avaudun taas. Myytin siitä hyvästä äitiydestä tekee se, että ihmiset hakevat hyväksyntää omalle tavalleen olla, jotkut jopa sille tavalleen joka ei heidän itsensäkään mielestä ole hyväksi kenties lapsille. Oma ajatusmaailma heille tasan sen kaiken, syyllisyyden, itsensänoston ja muille äksyilyn, tekee. Sitä ratkaisua ei vaan haeta itsestä vaan ympäriltä - kun mä muutan muiden suhtautumisen minuun niin mun elämä muuttuu paremmaks. No ehkä hei ei! Tai kun mä alennan kaikki muutkin samalle tasolle mun kans, niin mähän muutun siinä paremmaks. Not!

Olkaa ihmiset omia itsejänne! Pitäkää huoli lapsistanne ensiksi ja viimeksi, siinä välissä sitten itsestänne ja parisuhteestanne ja muista tälläisistä asioista. Ei tarvi selitellä, eikä tarvi moittia muita muiden valinnoista. Jos tuntuu ettei sulla pelitä toi äitiys, niin tee asialle jotain, äläkä kitise.

Ei mulla muuta, täällä on ihan kiva kevät, räntää maassa, joutsenet tootottaa joella, olen ekat kerrat nähnyt pikkujoutseniakin (siis oma lajinsa ihan, en tarkoita siis poikasia) ja mitäs vielä. Eilen meillä oli lähistöltä koti-isä leikkimässä lapsensa kans, näin ne muurit murtuu kuulkaa!

Mä taidan olla kipeäksi tulossa, kuumeinen olo. Mutta nyt silti päivän touhuihin... näin se vaan menee :)

5 kommenttia:

  1. ! <3 Toivotaan että et pahemmin sairastu <3 Mukavaa (räntäistä) päivää! Kyllä se tästä, vaikka tuo ulkoilu on "vähän" kuraista! :/

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kiitos Kittaseni <3 kolottaa ja jomottaa mutta kyllä tää tästä. Tuleepahan touhuttua ettei huomais kurjaa olotilaa :D Juu vähän on kuraa taas, lattianpesijän paikka olis avoinna :) <3

      Poista
  2. Eläköön äitimyytti!
    Juurikin taas ihan asiaa ♡

    VastaaPoista