maanantai 5. tammikuuta 2015

Normipäivä...


Kolme viidestä pojasta käväs parturissa, tuli taas niin ison pojan näköisiks kaikki, kun ylimääräiset hapsut lähti. *oih* . Käytiin meidän käyttämän ruokakaupan yhteydessä olevassa Studio Tiiussa (ei maksettu mainos) ja palvelu on siellä kyllä hyvää, kuten kyllä jokapaikassa, ei sen puoleen. Mutta tuossa voi kuikuilla ostoksien ääreltä onko siellä vapaata - ottavat siis hommia ilman ajanvaraustakin, vaikka meillä tällä kertaa olikin ajat varattuna. Kivaa ja kätevää (näin maalaiselle,jonka parturit yleensä tilataan kuukausi etukäteen ja niitä ei siirretä ellei presidentti tai suurinpiirtein paavi myönnä lupaa..).


Tällä kekkulilla oli ihan omat jutut mielessä, kun äiti otti taikinakulhot esiin,niin pojan mielestä tehtiin kakkuja (näköjään :D ). Muutenkin tosi innokkaana osallistumassa just ihan kaikkeen mitä ikinä huushollissa tehdäänkään, toi meidän nuorin hääräri.


Kakkusten sijaan tein pizzaa, pari pellillistä, vähän niinkuin lomanlopettajaisiks. Ja kaikki meni, hupsista keikkaa vaan...



Taisin mainita jotain siitä auttamisesta? Joo," koska tiskataan!". Vitsit mutta kukas pyyhkis meidän jääkaapin oven... krhm...


Tyyli se on se huonompikin tyyli ja siksipä laitan tänne äsken (no okei, 10 minuuttia sitten, kun poitsu heräs tässä välillä ja kävin sen kuorimassa vaatteista ja niin edelleen) nappaamani kuvan, vaikka siinä joulukuusen valot komeesti loistaakin heijastuksina ikkunasta. Oli vaan niin hieno auringon mailleen meno, kun on tollanen kirpakka - 12 astetta pakkastakin, että pitihän se ikuistaa!

Neljä poikaa ja niiden iskä lähti eläviin kuviin vielä, ollaan käyty kyllä ahkeraan leffassa, kun ensin väkeä kävi katsomassa Hobitin, sitten minä tyttöjen kanssa jonkun epäonnistuneen kotimaisen (olisko ollut Päin seinää - niminen, en suosittele, oli kyllä ankea ja ilman mitään pointtia) ja nyt siellä menee joku Pingviini-juttu. Me kun harvemmin (lue: ikinä) käydään missään kotoomme pidemmällä joululomilla, niin elokuvissa on pruukattu kyllä käydä, kun meidän pienellä paikkakunnalla pikkuinen Bio kerran on! [niin siis kaikkihan tajus sen joululomapostauksen, että kotonahan me siis ollaan oltu, kokoajan...]

Olen muuten aloittanut meidän perheen talousmenojen kirjanpidon, en mitenkään ryppyotsaisesti (lue: mieheltä ei vaadita kuitteja kun se ottaa stressiä nyt jo siitä että jos se ei löydäkään niitä mulle) mutta sillätavalla osviittaa antaen laitan MUN menot suurinpiirtein ylös omiin lokeroihinsa. Toki mä tiedän mitä meillä menee ruokakauppaan suurinpiirtein jo muutenkin, mutta kun SanKari teki omassa blogissaan (täällä) hienon vaatebudjetti-tarkastelun, niin mulle heräs mielenkiinto juurikin sitä kaikkea muuta kohtaan (kuin ruokaa, plääh).

Ja vielä kaikkeist ehkäpä mälsin tältä päivältä, vaikka se siis ihan kiva juttu onnkin ja nimenomaan juttu jonka itse haluan tehdä: kevennys alkaa taas. Tai alkoi jo, vaikka pizzaa söinkin vähän. Mulla on meinaan hiukan hakusessa tää mun juttuni, kun ankaralla dieetillä ollessani sain kyllä tuloksia hurjasti aikaiseksi, mutta mun psoriasis sitten päätti silloin puhjeta ja pelkään muutenkin kaikkia mahdollisia juttuja, mitä se mun elimistölle tekis/tekee. Mun esimerkiks hhormonitoimita sekos ihan vallan moneks kuukautta, kun toista vuotta sitten otin 8 kiloa pois kuudessa viikossa (nälkää näkemättä kuitenkaan). Toisaalta, jos mä vedän omalla tyylillä, niin siinä on aina se hirveä miettiminen, että mitäs mä tänään syön ja mitä muut syö. Kun on selkeä ruokavalio, niin kaikki on hirveen yksinkertaista. Saas nyt nähdä, mutta jotain kuitenkin taas teen - suklaat on syöty ja niistä on tottavie nautittu joka palasta, joten nyt uutta virtaa talveen ja kevättä kohtihan tässä mennään - JA VALOA! Aaah!!

2 kommenttia:

  1. ihana apulainen sulla <3 nauti ku vielä on kotona ;) Määhän oon kirjannu 17v meijän menoja,uskollisesti pistäny kuitit talteen jne..Mutt siihen on kuulunu sit myös ruoka-ostokset :)
    laihistaa pitäs,pikku-hilijaa...

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Joo mäkin aattelin merkata noi ruokaostokset myös siltä osin kuin kykenen :D joo on hän ihana hääräri <3

      Poista