torstai 22. tammikuuta 2015

Häränpylly!

Niin. Kyllä minä tämän olen jo niin elänyt ja tässä siitä teille ihan esimerkinkin sitten väsäsin tähän torstaipäivään (joka meni luvattoman hienosti...).

Meidän kuopuksen nenäasiahan on jo kaikille tuttu juttu? Jos ei, niin selaa taaksepäin tai ota omasi tästä lyhennöksestä: jotain nenässä, tukossa ja tuhisee, päivystyksessä käyty kovan vääntämisen jälkeen että edes sinne päästiin, joko mitään ei ollut koskaan ollutkaan tai sitten kaikki ainakin jo tuli pois. Ja mitään muuta vikaa ei tästä tietenkään poikaan ollut näkyviin, ei.

No. Mä olen aika monena yönä sanonut, että nyt tää riittää. Nyt mä en enää pidä tota normaalina. Tuhinana. Ja olen soitellut lääkäriin (hoitajille, tietenkin, nehän siellä vastaa) jotka sanoo että kun ei ole kuumetta ja on nuhaa liikkeellä ja ja ja niin eipä siinä mitään ole, olkaa nyt kotona (ja ole äiti-ihminen nyt hermoilematta kun maailmassa on vakavampiakin asioita).

Tänään sitten soitin erikoislääkärille ja selitin asian. Hyvin yksiselitteistä: tule heti tänne. Menin. Ja nyt sitten poikaa operoidaan nukutuksessa huomenna yksityisen sektorin puolella Tampereella. Koska nenässä on edelleen tukos ja se on aiheuttanut jo korvaongelmia ja koko poika sai sellaisen tälli-antibiootin ettei mitään määrää. Kun kaikki mun kertomat oireen kuvauksetkin oli jo kuulemma merkki siitä, että siellä on tukos. Ja miettikää, siellä päivystyksessä silloin lääkäri ei katsonut edes korviin tai suuhun yhtään, ei tutkinut lasta mitenkään, jos ei oteta lukuun sitä kuinka sohaisi lampulla lasta nenään ja puhkaisi verisuonen. Tämä erikoislääkäri tarkasti koko lapsen nenää myöten niin ettei itkunparahdustakaan tullut ilmoille ja diagnoosi oli hyvin selvä.

Ajattelin ensin, että postaan vasta huomenna jotain, että en härnää kohtaloa ja odotan että kaikki ensin menee hyvin. Mutta koska minua niin ahdisti tämä asia, niin tulin tänne kuitenkin. Enhän minä taikauskoinen ole, kaikki menee kuten on mennäkseen, olin minä mitenpäin vain tässä maailmassa tällä hetkellä. Kuuden jälkeen aamulla on lähtö, saas nähdä miten tunnin automatka menee ilman aamupalaa lapsi paralla.

Kyll oli perhekin vähän hämmentynyt kun tulin kotiin leikkauskutsun kera. Meidän pienin rakas on nyt potilas.


16 kommenttia:

  1. VOIMIA Kupla teille sinne! *hengessä mukana* <3

    VastaaPoista
  2. Voi arvauskeskus... Josko nyt saisitte avun jo vihdoin. Ja on siinä vissi ero, hoitaako lasta erikoislääkäri, vaiko päivystys kaikessa kiireessä.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Joo kyllä. Kurjaa että maamme sairaanhoito on tässä jamassa. Ikävintä tietysti lapsen kannalta jonka kärsimys vaan pitkittyy siinä. Huh. Mutta nyt on kyllä ihminen joka sanoi topakasti että täähän hoidetaan!

      Poista
  3. :( Onneksi saitte apua. Kaikkea hyvää leikkaukseen!

    VastaaPoista
  4. Kyllä tuo julkinen terveydenhuolto on niin peestä nykyisin! Harmittaa, että kaikilla ei ole varaa käydä yksityisellä ja saada kunnon hoitoa. Vaikka en kyllä voi moittia kaikkia julkisiakaan. Itselläni on aivan mahtavan hyvä lääkäri, joka hoitaa mun kilpirauhasen vajaatoimintaa. Nyt pitäisi aloittaa työpaikkalääkärin kanssa verenpaineen hoito, mutta siihen heppuun en luota pätkääkään. Viikon olen nyt taas mittaillut ja joka aamu paineet huitelee suunnassa 180/100! Pitäisi varmaan lääkitä....
    Tsemppiä pikkuiselle ja mukavaa viikonloppua!

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Hei kiitos, juúri kirjoitinkin tuonne uudempaan postaukseen sulle just tästä samasta dilemmasta! Me ollaan (onneksi) hyvin vähän sairasteltu, mutta kokemuksia on kyllä meilläkin sekä surkeasta että loistavasta kunnallisesta hoidosta. Valitettavasti se on aina niin että se surkea tarkoittaa vielä äärimmäisen ammattitaidotonta ja kärsijänä tietysti lapsi niin.... ärh. Mutta hyvä jos sulla on hyvä kilpparitohtori! Se ei lie helppoa senkään tasapainoon saaminen? Mukavaa viikonloppua!

      Poista
  5. Toivottavasti kaikki sujuu Pirpanalla hyvin. Halit sinne ♡

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kiitos, Pirpana kunnossa! *halaatakaisin* <3

      Poista
  6. Vähän myöhässä näitä lueskelen,mutta tsemppiä sinne! Toivottavasti kaikki män hyvin!!? :)

    VastaaPoista