keskiviikko 7. tammikuuta 2015

Bloggaamisen pohjakosketus

Olen pikkusieluinen, ehkä (mistä minä edes tiedän kun ei mulla ole muuta sielua koskaan ollutkaan) mutta oikeesti mä (aika trendikkäästi, huomaatteks) mieleni pahoitin, kun ihan yhtäkkiä vaan tajusin olevani totaalisen ulkopiiriläinen. Hassua, kuinka se edes tälläistä vanhaa ämmää koskettaa, mutta niin vaan tekee kuulkaa kipiää!

Mä olen tästä Kaksplussasta ajatellut ja sen kirjoittanutkin tänne blogiin, että hatunnosto saitille, kun tälläisen erilaisenkin äidin ottivat bloggaajaksi. Vanhan, mummoutuneen ja aika ärhäkän. Sellaisen joka ottaa huonoja kuvia ja ei tee ajastettuja postauksia lukijoita kiinnostavista aiheista . Mun mielestä on vaan niin hienoa, että meitä on niin monenlaisia. Aika moni bloggaaja on mua nuorempi ja ratsastelevat niin sanotusti trendien aallonharjoilla, mikä on ollut kyllä mun mielestä tosi mielenkiintoista ja avartavaa lukea. Tykkään! Eritoten tykkään ihmisistä, jotka kirjoittaa niin että jossain tuntuu. Se teksti kun on mulle kuitenkin se kaikkein tärkein, vaikka olen mä ikuinen ihkujen kuvienkin fani! Teen varmaan kymmenen käyntimerkintää joillekin sivuille ihan vain siks, että huokailen jotain ihanaa mattoa tai taulua. Tai lapsennaamaa :)

Ihan arvaamatta mitään, mä lukaisin parit Kaksplus-blogien otsikot ja niissä oli molemmissa jostakin tapaamisesta Kaksplussalaisten kesken. Ilosta tärähdelleen menin lukemaan, että mitä jännittävää onkaan tulossa ja myönnän, kävin katsomassa sähköpostinikin siinä välissä, että onkohan siellä jotain asiasta enemmän. 

No, joko arvaatte? Kuullostan ihan pikkumukulalta, mutta ottihan se koville, kun tajusi, että täällä onkin joku yhteisö joka ei siis ole kaikki Kaksplussan bloggaajat (vaikka niin kovasti sanotaan, me. Me me me. Siis he). He ovat järjestäneet keskenään heille tämän tapahtuman, bloggaajien tapaamisen siis. Ai-kun-kiva. 

Yhtäkkiä olin siis niin kouluajoissa taas. Kun siellä on niitä porukoita, jotka pitää omat juttunsa ja bileensä ja niistä sitten puhuvat etu-ja jälkikäteen ja itse vaan et niihin kuulu vaikka olisit luullut niitä ihmisiä kavereiksesi. Oikeastaan, näitä on ollut ihan aikuisenakin samanlaisia, kun kaveripiiri(ksi luulemani porukka) hihkuu yhteisistä menoista joissa on itse ollut ennen mukana, mutta enää ei vaan kutsua tule. Itse jos yrittää jotain järjestää, niin "joo katotaan sitä sit joskus". Ookkei.

No, tässä mä nyt sitten olen. Ilman yhteisöäni, ilman mitään porukkaa, joka olis edes senverran halunnut olla kohtelias, että kysyy ihan kaikilta tullaanko mukaan (kun sellaisen seuran ovat yhteen pykänneet). Kyllähän mulle nyt, kysyttyäni, kerrottiin että kun laitan henkilölle X kaveripyynnön facebookissa, niin sieltä sitten aukeaa taivaan portit :) 

Tiedättekö, en tiedä miltä musta just nyt eniten tuntuu. Fiksu hännystelijä olis varmaan ollut kirjoittamatta tästäkin, mutta mä olen edelleen niin minä, että kerron asiat just niinkuin ne on. 

Kovin kovin pieneksi, tyhmäksi, rumaksi, huonoksi ja äärimmäisen surkeaksi mitään sanomattomaksi bloggajaksi ainakin nyt itseni tunnen. Eikä kyse ole siitä, että kaikkien pitäisi tykätä kaikista ja olla edes samanlaisia, bloggaustyyleiltäänkään. Tietenkään. Mutta luulin minäkin johonkin kuuluvani ( mitähän helvettiä mä muuten edes täällä Kaksplussalla tekisin, en mä mitään mainosta halua, mä haluan tiimihenkeä!). En luule enää. 



23 kommenttia:

  1. Tosi kurja kuulla, että olet kokenut tilanteen näin. Ketään ei kuitenkaan ole tietoisesti jätetty joukon ulkopuolelle, vaan blogiyhteisön alkumetreillä iso osa yhteisön bloggaajista ovat löytäneet tiensä yhteiseen facebook-ryhmään, johon jokainen Kaksplussan yhteisöläinen on tervetullut, kuten nyt tiedät :)

    Viime vuoden puolella aloimme porukan kesken pyöritellä ajatusta tapaamisesta, jota aloimme sitten ilmoittautuneiden kesken kehittämään. Yhteisöön on tämän jälkeen tullut ripotellen lisää porukkaa ja vaikka ilmoittautumisen missanneet eivät tähän ensimmäiseen päivään enää ehdi osallistumaan, tulee tilaisuuksia taatusti lisää jatkossa! :)

    Kuten sanoin, on tosi ikävää että tällaisen ryhmän olemassaolo on mennyt sinulta ohi, se ei missään nimessä ole ollut kenenkään tarkoitus, eikä ryhmä ole missään määrin salaista tietoa. Asiaa on jo ryhmässä pohdittu ja jatkossa ryhmän olemassa olosta infotaan paremmin, jotta tällaisilta väärinkäsityksiltä vältytään jatkossa. Laita ihmeessä kaveripyyntöä Demille kuten Annakin sinua kannusti tekemään, niin voidaan jutella lisää porukalla. Tällaisia asioita on aina kivempi selvitellä porukan kesken, niin ei jää mikään kaihertamaan :)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Toivottavasti olet jo ajantasalla sinäkin ja tiedät vähän enemmän asioista tekstin taustalta ;)

      Poista
    2. Blogin hallinnoija on poistanut tämän kommentin.

      Poista
    3. Ruotikaa nyt siellä Facebookissa vaan, eiköhän se riitä teille temmellyskentäksi ;)

      Poista
    4. Harmi ettei voitu selvittää asiaa ihan rauhassa. Toivottavasti ymmärrät että tämä asia ei ole kenenkään vastuulla, ja on pelkkä iso väärinkäsitys. Ymmärrän että sua harmittaa, muakin harmittais ihan vietävästi jos kokisin noin käyneen.. mutta kukaan ei tahallaan ole sua kohtaan väärin tehnyt..

      Poista
  2. No hohhoijaa. Nyt kyllä tahdot ihan syyttäsuotta itse heittäytyä uhriksi etkä edes suostu kuunnella asioiden oikeaa laitaa.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Sua koitettiin ottaa remmiin mukaan heti kun saatiin selville että et vielä ole. Musta tätä on ihan turha ruotia ja syyllistä etsiä. Jos kerran porukkaan haluat niin miksi et ota anteeksi pyyntöä väärinkäsityksestä vastaan ja koita tutustua meihin? Sä olet ihan yhtälailla tervetullut mutta sun asenne on nyt vähän kurja.

      Poista
    2. Mä kirjoitin hyvin selkeästi jo eilen asiasta. Ja mun mielestä nää on niin hellusia nää "musta tätä on ihan turha ruotia" - sanoo ruotija ja jatkaa ruotimistaan :D Mun asenne kurja? Toki :) Mä pahoitin mieleni ihan asiasta ja that`s it.

      Poista
    3. Ihan varmasti pahoitit mielesi ja se on ymmärrettävää mutta mikset halua uskoa että sua ei ole tarkoituksella jätetty porukasta? Jos selitetään miten asia meni ja pyydetään anteeksi mutta sun asenne on yhä hyökkäävä? Ja lähinnä tarkoitin ruotimisella sitä, että täytyy jo uudemman postauksen verran meitä nälviä. Ei meitä ketään ole ryhmään pyydetty joten miksi sä haluat nähdä tän asian niin, että sut on tarkoituksella jätetty pyytämättä?
      Eikö olis fiksumpaa ja kaikille kivempaa antaa olla ja koittaa rakentaa _koko_ yhteisön yhteishenkeä paremmaksi. :)

      Poista
    4. Eiköhän sun täydy nyt kuitenkin kelata vähän taaksepäin, tai laittaa mulle sähköpostia, jos sä haluat kronologisesti kaiken tiedon tästä asiasta, koska jaksat siihen aina palata. Mun meiliosoite on tuolla blogissa näkyvillä :)

      Poista
  3. Facebook-ryhmään on koko ajan tullut lisää ihmisiä ripotellen ja ihan yhtä tervetullut olet sinäkin! Siellä ryhmässä on tosi hyvä yhteishenki eikä mitään egoilua tai draamaa, ja kaikki uudet jäsenet on toivotettu tervetulleiksi. Tule ihmeessä vielä mukaan, niin huomaat! Ei tehdä elämästä vaikeeta. :)

    VastaaPoista
  4. Onko tätä ny vähä liikkeellä? Mä kans täällä just märehdin, että en oo enää ollenkaan hauska ja blogissakin kommentit hiljenee. No, just kun oon tätä miettiny, niin tulee kommentti, että blogi on nykyään vähän kuiva, kun en oo enää hauska ja sarkastinen -> lisää huonommuuden tuntoja ja samalla ehkä vähän paineitakin, että mitäs nyt seuraavaksi postaan. On tää vaikiaa välillä :)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Mä niin olen tätä ihmettellyt, että blogimaailmasta tulee nykyään mieleen interaktiivinen naistenlehti. Että mitäs tänään teille kirjoittaisinkaan, ihan mitä vaan te haluatte - not! Mä en siihen taivu todellakaan, ikinä, ei ole tarkoituskaan, ikinä. Sunko blogi kuiva? What? Pakkaset kuivattaa, olisit sanonut sillai takaisin :P Mä todellakin kirjoitan just sitä mitä kirjoitan lopun ikääni, luki kekään tai ei :) Mä luin muuten (voi olla että se oli jo syksyltä kun menin sinne jonkun linkin kautta) just mutsison-blogistin kirjoittaman selityksen miksi hän ei ole blogannut kuten ennen (real life tulee välillä eteen). Mä siis kertakaikkiaan pyllähdin pyrstölleni, että hän joutui asiaa selittämään! Selittämään omassa blogissaan! Mä en vaan ymmärrä. Kai ihminen ja ihmiset nyt saa olla ja elää ja kirjoittaa miten ne haluaa - ei tässä kellekään velkaa olla mitään :D Mitä liikkuu niiden ihmisten päässä edes, jotka kritisoi jonkun blogin sisältöä - senhän vaan voi jättää lukematta - tai niinhän mä ainakin luulin. <3 Jaksuja sulle! Mä nauran ainakin, joka toinen tunti/hetki/päivä ainakin mun päässä kulkee sun lausees "eniten ärsyttää kaikki" ja mä niin diggaan sitä, sopii lähes joka tilanteeseen!

      Poista
  5. Bloggaajien eettiseen ohjeistukseen sisältyy se että toisia bloggaajia ei haukuta eikä kirjoiteta totuudenvastaista sisältöä. Kun olet siirtynyt bloggaamaan yhteisössä, et voi keksiä "totuuksia" muista bloggaajista ja viljellä niitä kaikille, poistaen kommentit joissa kerrotaan miten asia oikeasti on. Mautonta. Kaksplussallakin sopimusehdoissa on kohta tämmösestä...

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Hienoa, anonyymi, että uskallat kirjoittaa ihan sinuna itsenäsi. Sulla onkin ollut kiirettä, sillä anonyymi-nimisenä olet ollut monissakin blogeissa aina ahkeerasti kommentoimassa, yleensä jotain puutaheinää, koska sä varmaan olet kans maalainen sielultas, kuten minäkin *lovee*. Mähän en voi tietää mikä sun kielitaitos on ja mitä kieltä sä luet, mutta se onkin ihan sun omalla vastuulla (news for you nähtävästi). Mä en ole kettään bloggaajaa haukkunut, en ketään mainnut nimeltäkään ja ainuttakaan valheellista asiaa en ole kirjoittanut. Seison sanojeni takana aina ja ikuisesti. Tokihan se susta on varmaan mautonta, koska niinhän sitä sanotaan että kun syö jokapäivä liikaa suolaa niin ei enää muuta maistakaan. Viesteistä poistin yhden jossa oli kovin huonosti asiat selvillä ja en kertakaikkiaan halunnut alkaa sitä asiaa jankuttamaan omassa vastauksessani, kun mun ei tarvitse. Bloggaajien eettisistä ohjeista sä voisit löytää paljonkin korjattavaa Blogiyhteisönne nimeämiseen vaikka. Ja tiedoksesi, kirjoitin kyllä (en pyytänyt päästä mihinkään ryhmään, en todellakaan!) hyvin selkeäsanaisesti että jos joku ryhmä on niin mitä varten? Jso se on pienen piirin ryhmä niin SOPII MULLE :D mutta ehkä se pitäis nimetä toisin koska Kaksplusblogiyhteisön ryhmähän se ei ole silloin. Toisaalta kysyin, onko ryhmään kutsuttu kaikki, KAIKKI kaksplus bloggarit, koska silloin toki olen mieluusti osa sitä (kuten olen ollut tietääkseni marraskuusta lähtien jo jokainen päivä). Nämä kysymykset jäivät ilman vastauksia.Tietenkin :D

      Poista
  6. Sen verran pakko kommentoida että kyllä kaikki oli kutsuttu, ja säkin tiedät että tarkoitus oli kaikki kutsua. Sun kutsumatta jättäminen oli ollut vahinko jota sulle useaan kertaan pahoiteltiin. Myös näissä sun kommenteissa. Et halunnut ottaa anteeksipyyntöjä vastaan etkä uskoa koko asiaa. Kohtuutonta nää tämmöset kirjoittelut. Vahinkoja sattuu, ikävää että vahingon vuoksi koko yhteisö joutuu tämmösen panettelun kohteeksi.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. No nyt täytyy kyllä vähän vetää käsijarrusta ja huutaa pruu :) No mähän en edes ollut kuulemani mukaan ainoan poisjätetty ja sillähän ei mitään merkitystäkään, kun syykin on sama ja mitä te (he) sitä edes häpeilemään :D En mä ole sitä mitenkään kieltänyt, päinvastoin olen todellakin sanonut että kaikkia ei ole näköjään kutsuttu :D Se että syyksi perustellaan ettei HUOMATTU, niin se on aika mielenkiintoista, koska olen parisenkuukautta kuitenkin ollut bloggaamassa jo kaksplussalla. Se taas kertoo vaan siitä toisesta eikä minusta :D Ja tiedoksesi pahoitteluista, että satoja paskaposteja tulvi juurikin kaksplussalaisilta tai ainakin kovasti kaiken sieltä tietäviltä mulle ja niissä ei ollut pahoitteluista tietoakaan. Se että TEIDÄN yhteisö on joutunut (kenen?) panettelun kohteeksi kertoo vain juurikin siitä yhteisöstä. Sehän on osiensa summa, juurikin niin.

      Poista
    2. Ryhmään kun ei erikseen olla ketään kutsuiltu, vaan jäsenet ovat itse sinne hakeutuneet. Se on se pointti.

      Poista
  7. Kupla kuule, mäkin jään aina kaikesta ulkopuolelle ("siis voinhan mä sen sun eksäs kutsua ja sen kans kivaa pitää, kun et sä kumminkaan tuu") Mä nyt en kelvannut edes kaksplussaan, ja uskon syyn olevan siinä, että tekstit on muuta kuin pelkkää pintaa. Kiiltokuvia pitäs olla ja ruusun terälehtiä.

    Siis sitä mä vaan, että pitäskö meidän suurperheellisten bloggaajien järjestää jotain itellemme ihan ite? Meidän sellaisten, joita ei yleensä huolita mihinkään.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Sankari <3 Eiks Etna (melkein suurperheinen) jotain blog-without-style juttua vähän suunnitellutkin?

      Poista
  8. Vaikka tämä on vanha juttu, en voinut olla närkästymättä sun puolesta. Päädyin tosiaan lukemaan tätä postauksesta, jossa kerroit viime vuoden tärpeistä. Täällä sitä nyt ollaan ja kiehutaan.

    Musta tämä sun blogi on hyvä juuri siksi, että täällä näkyy ja kuuluu oikea elämä. Täällä on kauniita kuvia, painavampaa asiaa - mutta myös paljon muuta. Tunnetta tästä blogista ei puutu, ja sen tekee sun omintakeinen tyyli kirjoittaa asioista. Että jatka vain samaa rataa - pitäkööt yhteisönsä ja yhteistyönsä, jos ei kerran kelpaa.

    <3

    VastaaPoista