maanantai 15. joulukuuta 2014

Joku käynyt ottamassa meiltä kuvan...

kuva googlen kautta täältä

Meikätyttöpä päätti viime yönä meinaan tehdä kerrankin jotain muuta kuin nukkua. Tai oikeammin sanottuna meidän pikkujässikkä sen päätti, mutta mä niinkun sujuvasti myötäilin. Arvatkaas mitä se oli mun pään menoks keksinyt? No pyykinpesua. Eikä vain kerran, eikä vain kahta kertaa, vaan kokonaiset kolme koneellista pyykkiä piti pestä viime yönä! Vau. Olen ittekin jotenkin häikäistynyt.

Viksummat varmaan jo keksikin, että poika päätti aloittaa oksentamisen silloin yösydännä. Ja joka kerta oikein sujuvasti sinne sänkyyns pitkin poikin. Ei olekaan ollut sitten tota tautia kun viimeks! No, viime joulun seutu meni vesirokossa, joten siinähän sitä on sopivaa vaihtelua, kun on tänävuonna toi mahatauti sitten vuorossa. Jee.

Mutta oon mä tänään muutakin tehnyt (jo). Herännyt muun muassa ihmeelliseen musiikkiin, joka prääkäs ilmoille meidän makkarissa kello seitsemän. Oli puhelin sitten mennyt älyissään ihan itse vaihtaan herätysäänen ja mulla kesti ainakin minuutin tajuta mitä tää nyt oikein ees on! Huh. Pikkasen oli tukkosta siinä, kun olin viimeisen koneellisen pyykkiä ripustellut siinä viiden jälkeen vasta... Mutta mistä ei kahvilla selviä, selviää enemmällä määrällä kahvia. Ja niin vain olin minä jopa ajoissa treffeilläni kaupan pihassakin, aatelkaas. Ja että milläs treffeillä sitä maanantaiaamuisin oikein käydään - no hain pojan kotiin! Joo-o! Sen semmosen kiertopalkinnon meinaan, jonka meidän vanhin poitsu jalkkiksesta nappas viime kesänä joukkueensa kera. Nyt oli meidän vuoro pitää pystiä ja kylläpäs vaan onkin oikein korea pallo...patsas. Ja muistin juur että sepä jäi auton etupenkille. Eikun hakemaan.

5 kommenttia:

  1. Voi ei, mahatauti jouluksi ei kuulosta parhaalta mahdolliselta vaihtoehdolta. Mutta kukas niitä hetkiä kyselee perheeltä, että milloinkas teille sopisi sairastaa kunnon oksennustauti? Ei taitaisi sopia kenellekään milloinkaan.
    Tsemppiä sitten tähän viikkoon, jos sairastujia tulee lisää!

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Joo, kiitos, Sari! Eipä ne juurkaan kyllä kysele :) Nyt on pienemmät sitten jo parantuneetkin, joten oottelemme kuka on seuraava. Toivoa sopii että ehdittäis ennen joulua käydä tää läpi...

      Poista
  2. Mahatauti on kyllä taudeista se viimeinen jonka kukaan varmasti kotiinsa haluaa. :( Meillä on sairastettu yskä- ja kuumetautia viimeiset kaksi viikkoa. Yksikään ei tietenkään samaan aikaan toisen kanssa, vaan kaikki seitsemän peräjälkeen. Paranemista sinne!! :)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kiitti Eija sinne Melskelään, joo siis eihän nuo lapsukaiset VOI sairastaa yhtä aikaa ;) Olisi liiankin kätevää jo. Onneksi -kopkopkop- meillä nää pienet oli ensin, josko se tästä nyt helpottais.... paranemisia sinnekin!!

      Poista
  3. kurjista taudeista se kaikkein kurjin :(

    VastaaPoista